O femeie care conduce mașini electrice de mai mult de 10 ani îi avertizează pe cei care își doresc astfel de vehicule că există un element consumabil, costisitor, pe care îl vor înlocui mai des decât la mașinile obișnuite.
Kim Java, care are un canal popular de YouTube, spune că mașinile electrice uzează anvelopele mult mai repede decât automobilele cu motoare cu ardere internă. Acest lucru se întâmplă deoarece aceste vehicule sunt semnificativ mai grele, iar cuplul la roți se transmite instant.
De exemplu, un Volkswagen e-Golf este cu 400 de kilograme mai greu decât un Golf VII. Totodată, la Hummer EV doar pachetul de baterii cântărește cât o Toyota Corolla.
Potrivit organizației Emissions Analytics, o Tesla Model Y are emisii de particule provenite de la anvelope cu 26% mai mari decât o Kia Niro, deoarece le uzează cu 20-30% mai repede.
Citește și: VIDEO | Poți încărca un scuter electric la stații pentru mașini electrice?
Pentru siguranța pasagerilor este recomandată folosirea de pneuri speciale pentru automobile electrice. Acestea sunt, potrivit lui Java, semnificativ mai scumpe decât cele standard, folosite de mașinile cu motoare termice. Dacă pentru o anvelopă de mașină tradițională plătea 160 – 180 de dolari, pentru una de mașină electrică scoate din buzunar 200 – 300 de dolari.
View this post on Instagram
Anvelopele premium pentru mașini electrice au în interior un strat de spumă, pentru a absorbi zgomotul scos atunci când rulează. În cazul mașinilor cu motoare cu ardere internă, zgomotul este mascat de motor, dar vehiculele pe baterii sunt silențioase. Diferă și modelul suprafeței de rulare, pentru ca anvelopele să preia mai bine cuplul puternic al acestor mașini.
Totodată, anvelopele pentru automobile electrice sunt mai înguste și mai înalte, pentru a reduce rezistența la înaintare. Acest lucru este necesar pentru ca vehiculele să atingă o autonomie mai mare. Tot din acest motiv producătorii trebuie să conceapă cu mare grijă și jantele.
Java spune că schimbă anvelopele la 35.000 – 40.000 de km pe mașina sa electrică Tesla, pe când la mașinile cu motoare termice făcea acest lucru la cel puțin 55.000 de km.